Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji powołuje Radę Biznesu

rada_biznesu_pierwsze_spotkanie

Szkoła Głowna Turystki i Rekreacji w Warszawie zaprosiła do współpracy przedstawicieli biznesu turystycznego. W wyniku tej inicjatywy powstała Rada Biznesu, której członkowie wspierają uczelnię w przygotowywaniu studentów do pracy w sektorze.

Pomysł powołania Rady Biznesu powstał dzięki współpracy Grupy Uczelni Vistula z licznymi przedsiębiorcami. Siła Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji tkwi w udziale praktyków w zajęciach dydaktycznych. Studenci i absolwenci najbardziej doceniają, kiedy osoby związane z zarządzaniem turystyką, sportem i rekreacją uczą ich działania w biznesie. Dlatego postanowiliśmy zaprosić do współpracy najlepszych przedsiębiorców z Polski i stworzyć Radę Biznesu, która nie tylko doradza, ale także czynnie włącza się w działania Szkoły – powiedział dr Krzysztof Celuch, prorektor Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji.

Wśród członków Rady Biznesu SGTiR, której przewodniczy Wojciech Liszka, prezes Z-Factor i ustępujący prezes MPI Poland, są przedstawiciele sieci hotelowych, obiektów konferencyjnych, agencji specjalizujących się w organizacji spotkań (wydarzeń firmowych, podróży motywacyjnych i służbowych, konferencji), biur podróży, stowarzyszeń zawodowych i naukowych, korporacji i mediów branżowych. Obecnie w radzie zasiadają przedstawiciele następujących firm: Starwood, Orbis, Best Western, Focus Hotels, Prestige Hotels, Louvre Hotels Group, Groupon Polska, HRG, Netmedia Business Travel, Expo XXI Warszawa, RoomAuction.com, Jan Pol, Carlson Wagonlit Travel, ICP Group, Mazurkas, Hays, mediów branżowych – MeetingPlanner.pl i Hotelarz, oraz organizacji: AZS, IGHP, Site, MPI Poland, SOIT, SBE i PIT.

Udała nam się rzecz niebywała. Zebraliśmy największych graczy na naszym rynku, aby wspólnie promować szeroko pojętą turystykę jako atrakcyjne miejsce pracy dla młodych ludzi. Nasze grono tworzy kilkanaście tysięcy miejsc pracy w całej Polsce i wierzę, że współpraca z jedną z największych uczelni turystycznych w kraju (ponad 3000 studentów kierunków turystycznych) przyniesie dużą zmianę o przełożeniu na cały rynek – podkreślił Wojciech Liszka.

Spotkania Rady służyć mają wymianie opinii, przedstawieniu oczekiwań związanych z zatrudnianiem absolwentów studiów kierunkowych oraz zmierzać w kierunku budowania pozycji sektora i jego promocji wśród młodych ludzi. Pierwszym etapem prac były konsultacje dotyczące programu studiów oraz jego korekta uwzględniająca wskazówki strony biznesowej. Obecnie realizowane są kolejne zadania, których zakres został zaproponowany przez członków. Rada wraz z uczelnią uruchamia także program mentoringu, który polega na bezpośredniej współpracy jednego członka Rady z jednym studentem przez cały rok akademicki. Kolejnym wspólnym przedsięwzięciem jest „Program 48 godzin” – studenci zrealizują projekt na podstawie wytycznych (briefów) przygotowanych przez członków Rady Biznesu. Rada podzielona na zespoły opracuje studia przypadków charakterystyczne dla danego sektora.

Opis zdjęcia: Uczestnicy pierwszego spotkania Rady Biznesu SGiTR