Mazureo.pl: nowa jakość na rynku serwisów ogłoszeniowych?

mazureo strona glowna

Na internetowym rynku pojawił się nowy serwis ogłoszeniowy: Mazureo.pl, skupiający oferty z regionu Wielkich Jezior. Czy to kolejny podobny do wielu portal turystyczny? Twórcy zdają się mieć pomysł na nowoczesny internetowy projekt. Pytanie tylko czy potrafią do niego przekonać płacących ogłoszeniodawców?

Mazureo.pl skupia oferty czarteru jachtów, noclegów i ciekawych miejsc z obszaru Wielkich Jezior Mazurskich. Serwis jest także bazą sterników oraz instruktorów żeglarstwa, oferujących swoje usługi.

Głównym wyróżnikiem platformy ma być „świeży i przejrzysty wygląd”. Dodatkowym atutem ma być „uproszczony mechanizm dodawania własnego ogłoszenia”. Twórcy Mazureo.pl pracują również nad mobilną wersją serwisu, która będzie automatycznie wyświetlana na telefonach i tabletach. Pojawić ma się także wersja niemiecka oraz angielska wersja językowa.

Nowoczesny klasyk

Postanowiłem zapytać twórców Mazureo.pl o ich plany na zaistnienie na rodzimym rynku e-turystycznym. Odpowiedzi udzielił mi Adrian Stabiński, współzałożyciel serwisu.

Co wyróżnia Państwa na tle innych serwisów przeznaczonych dla turystów zainteresowanych Mazurami?

Przede wszystkim nieco inna forma serwisu. Prostota, przejrzystość, nowoczesność oraz kompleksowa organizacja pobytu na Mazurach – są to kluczowe cechy które zadecydują o tym, czy turysta wróci do nas czy nie. Poruszanie się po serwisie jest bardzo intuicyjne, a zupełny brak reklam powoduje, że nic nie odwraca uwagi od tej najbardziej istotnej części serwisu – czyli ogłoszeń i informacji o Mazurach.

Wyróżnikiem jest również cały proces dodawania ogłoszenia i edycji danych. Odbywa się to w niezwykle czytelny sposób. W trzech prostych krokach każdy ogłoszeniodawca (nawet ten nie do końca obeznany z obsługą tego typu serwisów) doda swój obiekt w dosłownie kilka minut. W każdym z etapów obecne są podpowiedzi informujące o tym, co wpisać, aby oferta najlepiej się prezentowała i przedstawiała rzetelne informacje.

Warto wspomnieć o mobilnej wersji serwisu, która jest właśnie w przygotowaniu. Będzie to pierwsza, tak rozbudowana mobilna wersja serwisu ogłoszeniowego. Turysta będzie miał wgląd do wszystkich ofert, aktualności z regionu i kalendarza imprez. Dodatkowo będzie mógł skorzystać z opcji wyszukiwania obiektów za pomocą lokalizacji GPS. Dzięki temu w kilka chwil dowie się, ile metrów od niego znajduje się np. polecana restauracja, tawerna czy wypożyczalnia sprzętu wodnego.

mazureo oferta

Jaka Pana zdaniem jest recepta na udany biznes e-tursytyczny? Jaki powinien być nowoczesny portal regionalny?

Naszym celem jest zdobycie zaufania klienta i pokazanie, że serwis to nie tylko zbiór „upchanych” słów kluczowych na każdej podstronie i wszechobecnych reklam. Nowoczesny portal powinien cieszyć szatą graficzną, umożliwiać szybkie odnalezienie szukanych treści a także być zintegrowany z różnymi mediami społecznościowymi.

Zapewne największym wyzwaniem jest przekonanie właścicieli kwater czy innych potencjalnych partnerów by umieszczali u Was profile. Jaki macie na to pomysł?

Przekonujemy przede wszystkim jakością obsługi. Na każdym kroku podkreślamy, że jesteśmy do dyspozycji ogłoszeniodawcy, jeżeli będzie miał jakikolwiek problem. Strategia ta już daje rezultaty, bo praktycznie wszyscy klienci z którymi się kontaktujemy są bardzo zadowoleni z naszej pomocy. Każde z dodanych ogłoszeń jest przez nas analizowane zanim pojawi się w serwisie. Często konsultujemy z klientami, co mogliby poprawić, aby ogłoszenie miało jeszcze większą skuteczność. Ogłoszeniodawcy dzięki temu tworzą bardzo ładną i czytelną wizytówkę swojej działalności.

Za wspomnianą jakością obsługi idzie także słuchanie próśb i sugestii klientów. Każda uwaga dotycząca działania mazureo.pl jest dla nas bardzo cenna i staramy się na bieżąco dostosowywać i optymalizować serwis zgodnie z uwagami np. prośby o dodanie nowych kategorii, w których klienci będą mogli się ogłaszać.

W serwisie nie ma reklam. Na czym chcecie zarabiać? 

Model biznesowy zakłada przede wszystkim roczne opłaty abonamentowe w atrakcyjnych cenach, zależnych od rodzaju prowadzonej działalności. Dodatkowo przewidzieliśmy ofertę dla firm, gdzie można będzie dodać nawet do 10 ogłoszeń a firma otrzymuje swój własny nagłówek z logotypem i wyróżnieniem. Oferujemy również pakiety promocyjne, obejmujące wyświetlanie się ogłoszenia na stronie głównej serwisu za dodatkową opłatą miesięczną.

Inną formą, którą również zakładamy jest wprowadzenie mikropłatności, umożliwiających pozycjonowanie oferty na liście ogłoszeń. Płacąc kilkadziesiąt groszy ogłoszeniodawca będzie mógł „podbić” swoją ofertę o kilka oczek wyżej.

Wersja mobilna też daje nam pewne możliwości. Wyszukiwanie za pomocą lokalizacji GPS domyślnie będzie pokazywać tylko najbliższe miejsca, do których warto się udać. Płacąc określoną kwotę, ogłoszeniodawca będzie mógł wyróżnić swoje miejsce mimo większej odległości.

Dzięki za rozmowę i powodzenia!

Przemyślana estetyka

Mazureo.pl może się podobać. Widać, że twórcy dokładnie przemyśleli, co chcą osiągnąć. Wykonanie strony bardzo cieszy, jest przejrzyście i użytecznie, co widać choćby po karcie oferty (przykład). Poza tekstowym opisem jest tu także wyszczególnienie udogodnień i obiektów w pobliżu (z zastosowaniem systemu ikon), duża mapa lokalizacji, kalendarz dostępności czy opinie.

Sam wygląd i nowoczesność funkcji to jednak za mało. Podstawowe pytanie brzmi: czy uda się przekonać płacących partnerów? Twórcy zdają sobie sprawę, że to trudny proces, stąd podkreślanie wagi obsługi klienta. Mam nadzieję, że nie zabraknie im zapału. Będę obserwował Mazureo.pl – chciałbym za kilka lat wrócić do niego jako pięknej historii sukcesu.