Godło Złoty Standard w Obsłudze Gości ma dwa lata

ZS_logoWłaśnie minęły dwa lata od przyznania pierwszych certyfikatów Złoty Standard w Obsłudze Gości. Wyróżnienie za najwyższą jakość obsługi klientów przyznawane na podstawie audytów eksperckich w obiektach hotelowych uzyskało dotychczas 175 hoteli i ośrodków noclegowych w Polsce. 14 pierwszych obiektów otrzymało certyfikaty ponownie, na kolejny okres.

Wśród hoteli i obiektów noclegowych nagrodzonych Certyfikatem i Godłem Złoty Standard są obiekty małe liczące zaledwie pięć pokoi, jak i duże kompleksy wypoczynkowo-konferencyjne na ponad 200 miejsc noclegowych. Można w ich gronie znaleźć hotele trzy-, cztero- i pięciogwiazdkowe oraz obiekty nieskategoryzowane. Ich cechą wspólną jest najwyższa dbałość o kontakt z gośćmi – zarówno ten zdalny – poprzez stronę internetową, e-mail czy telefon jak i bezpośredni – na recepcji, w restauracji, korytarzach, strefie spa&wellness i pokoju hotelowym.

Godło Złoty Standard w Obsłudze Gości jest przyznawane na podstawie wyników kompleksowych audytów eksperckich badających 80 różnych aspektów obsługi klienta w hotelu. Nagradzamy nim tylko te obiekty, które uzyskały najwyższą ocenę audytową zarówno w zakresie kontaktu z gośćmi – na odległość i w obiekcie, jak również przygotowania marketingowego i potencjału rozwoju organizacji – mówi Regina Berdy, dyrektor programu Złoty Standard.

Korzyścią dla hoteli z przystąpienia do programu Certyfikacji Złoty Standard jest nie tylko samo wyróżnienie, ale przede wszystkim szczegółowy raport obejmujący analizę wszystkich audytowanych obszarów i rekomendacje działań, które usprawnią funkcjonowanie obiektu. Towarzyszy mu doradztwo w zakresie standardów obsługi gości i marketingu hotelowego.

Certyfikat Zloty Standard przyznawany był na dwa lata. Dlatego hotele nagrodzone nim jako pierwsze, po raz pierwszy mogły ubiegać o przedłużenie prawa do posługiwania się Godłem Złoty Standard. W każdym z nich przeprowadzona została weryfikacja jakości obsługi klientów. Pomyślnie przeszło ją 14 obiektów.

Z przyjemnością możemy potwierdzić, że hotelom, które poddały się ponownej certyfikacji udaje się nie tylko utrzymać najwyższe standardy obsługi Gości, ale nawet je podnosić – dodaje Regina Berdy.

Widać to bardzo wyraźnie przede wszystkim na stronach internetowych hoteli. Znacznie poprawiła się ich funkcjonalność oraz zakres prezentowanych informacji o hotelu i usługach około hotelowych. Prawie wszystkie zweryfikowane obiekty posiadają możliwość rezerwacji online. Część hoteli całkowicie zmieniła strony WWW na dostosowane do potrzeb gości korzystających z urządzeń mobilnych: smartfonów i tabletów. Hotele przykładają również ogromną wagę do jakości obsługi gości na recepcji, w tym prosprzedażową postawę pracowników.

Do dnia dzisiejszego audytom Zloty Standard zostało poddanych ponad 260 hoteli i ośrodków hotelarskich z całej Polski. Godło Złoty Standard w obsłudze gości za najwyższą jakość usług otrzymało łącznie 175 obiektów.

Przedłużenie Certyfikatów uzyskały następujące obiekty:

  • 4 Pory Roku & Spa w Krynicy Zdroju
  • Centrum Hotelowo-Konferencyjne Witek w Krakowie – Modlnicy
  • Hotel Azyl w Kątach Wrocławskich
  • Hotel Centuria Wellness & SPA w Ogrodzieńcu
  • Hotel Elbrus Spa&Wellness w Szczyrku
  • Hotel Fero-Lux w Korbielowie
  • Hotel Iskierka Business & SPA w Mielcu
  • Hotel Planeta w Brzesku
  • Hotel SPA Medical Dwór Elizy w Długopolu Zdroju
  • Hotel Szafran w Czeladzi
  • Manor House Pałac Odrowążów w Chlewiskach k. Szydłowca
  • Modrzewie Park Hotel w Szczawnicy
  • Ośrodek Usług Hotelarskich Redyk w Zębie k. Zakopanego
  • Villa Bohema w Kazimierzu Dolnym

Więcej informacji na www.zlotystandard.info.