Branża turystyczna oczami Google

google-logoInternet stał się nieodłącznym towarzyszem turystycznych poszukiwań zakupowych. Nasi klienci planują z nim wakacje, sprawdzają i porównują ceny, szukają opinii i recenzji. Firma Semtec postanowiła przeanalizować strony bur podróży i sprawdzić jak postrzegane są przez Google. To właśnie ta wyszukiwarka jest bowiem najczęściej pierwszym miejscem odwiedzanym przez internautów–turystów.

Pragniemy uświadomić branży jak istotne jest zadbanie o własną pozycję w sieci i posiadanie szerokiego wachlarza słów kluczowych. Dzięki temu możliwe będzie nie tylko zwiększenie przychodów, ale również zyskanie w oczach obecnych i potencjalnych klientów – informują autorzy badania.

Dane w raporcie pochodzą z czerwca i lipca tego roku. Analizie poddano domeny dziesięciu biur podróży: tui.pl, ranbowtours.pl, neckermann.pl, sunfun.pl, itaka.pl, eccoholiday.com, alfastar.com.pl, eximtours.pl, almatur.pl, wezyrholidays.pl. Z badania wyłączono agregatory biur podróży ze względu na ich model biznesowy.

Dane zostały zebrane dzięki SERP24 – to narzędzie zawierające dane na temat milionów fraz i stron docelowych. Pod uwagę brane były takie czynniki jak: liczba wyszukiwań lokalnych, pozycje w wynikach wyszukiwań, unikalność fraz oraz widoczność poszczególnych domen w Google.

Przejdźmy do wyników. Miesięczna liczba wyszukiwań wskazuje, jakie kierunki są najczęstszym punktem zainteresowania Polaków. Internauci poszukują przede wszystkim informacji o wakacjach w Hiszpanii, we Włoszech i Grecji.

SEO kierunki

Każda z przebadanych domen widoczna jest w Google. Która z nich najbardziej dba o różnorodność swej ofert, treści i właściwe ich pozycjonowanie? Jednym z czynników, który pomaga odpowiedzieć na to pytanie jest liczna fraz przyciągająca użytkowników na strony docelowe. Pod tym względem najlepiej wypada Neckermann.

SEO liczba fraz

Pod względem liczby unikalnych fraz najkorzystniej plasuje się zaś itaka.pl.

SEO unikalne frazy

Badaniu poddano również częstotliwość, z jaką analizowane domeny pojawiają się na pierwszej stronie Google, po wyszukiwaniu najbardziej popularnych dla branży turystycznej fraz. Na pierwszym miejscu – Rainbow Tours, widoczne jednak tylko na jedną frazę więcej niż konkurencyjna Itaka. Aż 60 proc. badanych domen jest widoczne na mniej niż pięć najbardziej popularnych fraz. Zestawienie zamyka Wezyr Holidays i Sun&Fun, którym nie udało się znaleźć w pierwszej dziesiątce ani razu.

SEO top

Pełny raport z badania zawierający także rekomendacje dla biur podróży można znaleźć poniżej.

Branza Turystyczna Oczami Google by nuAurora