Momondo.pl: nowa wyszukiwarka lotów i hoteli chce zdobyć polski rynek

momondo

Wyszukiwarka Momondo.pl oferuje polskim użytkownikom „pełną przejrzystość cen lotów, hoteli i pensjonatów”, co ułatwiać ma znalezienie najtańszych i najciekawszych doświadczeń podróży online. Czym serwis chce się wyróżniać?

Momondo jest darmową wyszukiwarką dla podróżnych, która wyszukuje i porównuje miliony ofert lotów, hoteli i wakacji dla użytkowników na całym świecie. Obecnie firma zatrudnia ponad 60 osób pochodzących z całego świata. Po umocnieniu swojej pozycji w krajach skandynawskich, momondo poszerza swą działalność o nowe rynki. Niedawno firma zadebiutowała w Polsce.

Twórcy serwisu obiecują, że warto z momondo korzystać bo w trakcie jednego wyszukiwania kompleksowo przeszukiwane są oferty linii lotniczych, tanich przewoźników, internetowych biur podróży i hoteli. Dzięki temu użytkownik może wybrać oferty, które są najbardziej odpowiednie dla jego indywidualnych potrzeb. Wyszukiwarka jest również dostępna jako darmowa aplikacja dla telefonów iPhone, Android i Blackberry.

Podobnych rozwiązań jest jednak na rynku sporo. Zapytaliśmy więc jak momondo chce się wyróżniać, czym może przyciągnąć użytkowników? Przede wszystkim funkcjami, uzyskaliśmy odpowiedź.

We wrześniu ub. roku serwis uruchomił usługę „Flight Rating” oceniającą loty. Zebrane informacje prezentowane są za pomocą systemu ratingowego oceniającego dopasowanie lotów pod względem dogodności i ceny, w skali od 1 (źle) do 10 (dobrze).

W kwietniu tego roku dodano zaś kolejne narzędzie – „Flight Insight”. Pokazuje ono wpływ sześciu czynników na cenę lotu i oferuje przejrzystość co do sposobu, w jaki linie lotnicze ustalają ceny lotów. Czynniki te obejmują liczbę dni do wylotu, porę dnia, dzień tygodnia, sezonowość, trasę oraz linie lotnicze. Funkcję można znaleźć tuż nad wynikami wyszukiwania. Jest ona obecnie dostępna dla 600 ustalonych tras, których liczba ma wzrastać.

Zapytaliśmy też jakie oczekiewania twórcy wyszukiwarki mają względem naszego rynku.

Polska jest dużym rynkiem, który może być opisany jako konkurencyjny i wymagający. Oczekiwania konsumentów są wysokie, niemniej jednak wierzę, że usługi momondo je spełniają. Zostało to potwierdzone przez samych konsumentów. W kwietniu tego roku firma otrzymała Laur Konsumenta w kategorii Odkrycie Roku 2013, co świadczy o udanym debiucie momondo w Polsce. Takie dowód uznania klientów jest motywacją do dalszego dostarczania możliwie najlepszych usługi dla naszej bazy użytkowników – powiedział Tore Pein Jensen, szef marketingu momondo.