Noclegi w hotelach: (nie)odpowiedni stosunek jakości usług do ceny

W którym z miast gościom hotelowym oferuje się w danej cenie najwięcej, a w którym najmniej? Serwis hotel.info przeanalizował opinie ponad pięciu mln klientów pod kątem stosunku jakości oferowanych usług do ceny.

Hotelarze z Krakowa zajęli pierwsze miejsce w zestawieniu pięciu największych polskich miast, porównanych pod kątem stosunku jakości do ceny. Klienci, którzy dokonali rezerwacji, przyznali temu drugiemu co do wielkości miastu w Polsce 7,85 ptk – Kraków zajął tym samym pierwsze miejsce w krajowym rankingu.

Drugie miejsce zajęła Warszawa, która uzyskała 7,84 ptk. Łódź otrzymała ocenę 7,81 i uplasowała się na trzecim miejscu. Trochę mniej zadowoleni ze stosunku jakości do ceny hoteli byli goście we Wrocławiu: miasto zdobyło 7,56 ptk i zajęło czwarte miejsce. Ranking zamyka Poznań z wynikiem 7,42 ptk.

Praga oferuje najlepszy stosunek jakości do ceny wśród międzynarodowych metropolii. Z wynikiem 7,98 ptk czeska stolica jest zwycięzcą w międzynarodowym rankingu, w którym czołowe miejsca zajęły głównie miasta z Europy Wschodniej. Wyniki były nieco zaskakujące.

Zgodnie z głosami klientów, którzy dokonali rezerwacji, Lizbona, stolica Portugalii, zdobyła 7,95 ptk i uplasowała się na drugim miejscu. Warszawa zajęła w międzynarodowym rankingu dobre piąte miejsce, uzyskując wynik 7,84 ptk. Jeśli chodzi o hotele spoza Europy, dobry wynik osiągnął przede wszystkim Bangkok. Stolica Tajlandii uzyskała 7,74 ptk i uplasowała się na pozycji dziewiątej.

Podczas gdy fińskie Helsinki zajęły jeszcze 19. miejsce z wynikiem 7,14 ptk, goście w pozostałych stolicach Skandynawii byli mniej zadowoleni z tego, co zaoferowały im hotele za zapłaconą kwotę. Według klientów serwisu hotel.info, którzy dokonali rezerwacji, Sztokholm (6,45), Oslo (6,13) i Kopenhaga (6,06) cechują się znacznie gorszym stosunkiem jakości oferowanych usług do ceny. Sporo do nadrobienia mają również hotelarze z Londynu (6,30) i Moskwy (6,09 ptk).