Funclub przedstawia wyniki ankiety – prawie połowa byłych klientów ma już plany na przyszły rok

W dniach od 31 października do 25 listopada biuro podróży Funclub przeprowadziło ankietę wśród ubiegłorocznych klientów. Wynika z nich, że już 42 proc. ankietowanych zarezerwowało już wczasy na nadchodzące lato 2013 r.

Zdecydowana większość byłych klientów firmy, 75 proc., zdecydowała się na wybór imprezy ze względu na wysokie rabaty w promocji Wcześniej Taniej. Trochę ponad 10 proc. zarezerwowało swoje wakacje ze względu na możliwość wyboru miejsca wypoczynku z pełnej puli ofert. Tylko 4 proc. wskazało, że oferta Wcześniej Taniej przekonuje ich, ponieważ mogą oni wykupić opcję „Gwarancja Niezmienności Ceny”, która chroni ich przed ewentualnym wzrostem cen paliw czy kursu walut.

93 proc. ankietowanych, którzy jeszcze nie zarezerwowali wczasów deklaruje chęć wyjazdu na urlop w przyszłym roku. Więcej niż połowa z nich nie zdecydowała się jeszcze na wybór oferty ze względu na trudności z ustaleniem terminu przyszłorocznego urlopu. Tylko 18 proc. ankietowanych czeka na oferty typu „last minute”.

Wyniki świadczą o coraz większej popularności oferty typu first minute. Wysokie rabaty to główny czynnik motywujący do rezerwacji miejsca. Magnesem, w przypadku wczesnego wyboru miejsca wypoczynku, jest również wybór upatrzonego kraju, miejscowości czy hotelu. Przy tym zaskakujący jest fakt, że tylko ułamek ankietowanych zainteresowanych jest możliwością zabezpieczenia się przed zmianą cen przez wykupienie opcji „Gwarancja Niezmienności Ceny” – przekonuje firma

Jednocześnie z badań wynika, że nie przestraszyły nas liczne upadki biur podróży.

Zauważyłem, że polscy turyści świadomiej wybierają organizatora wypoczynku. Coraz więcej naszych klientów pyta o naszą gwarancję ubezpieczeniową. O popularności Wcześniej Taniej zadecydowały również niższe zaliczki, które w tym roku obniżyliśmy do kwoty 100 zł – powiedział Piotr Sućko, prezes zzarządu Funclub.