Nowa marka turystyczna: Karkonosze

Na rynku pojawi się nowa marka: Karkonosze. Powiat Jeleniogórski wraz z miastami i gminami powiatu jeleniogórskiego oraz Miastem Jelenią Górą zdecydowały się podjąć współpracę, której celem jest promocja regionu, stworzenie oferty dopasowanej do potrzeb różnych grup docelowych, a przede wszystkim budowa silnej, rozpoznawalnej marki. Wyjątkowość inicjatywy polegać ma na tym, że to pierwszy tego typu projekt w Polsce realizowany w oparciu o koncepcję smart budget.

Dziesięć samorządów powiatu jeleniogórskiego doceniło wagę świadomego kształtowania wizerunku i postanowiło razem stworzyć spójny wizerunek regionu Karkonosze. Pierwszą fazę projektu stanowiło opracowanie kompleksowej identyfikacji wizualnej, która prezentuje filozofię regionu. Na najbliższe trzy lata planowany jest proces przekształcenia nowego logotypu Karkonoszy w markę, podkreślającą wyjątkowy charakter i bogatą ofertę turystyczną tego miejsca.

Celem kampanii jest rozbudzenie patriotyzmu lokalnego, stworzenie mody na Karkonosze i budowa silnej społeczności wokół regionu, przekonują organizatorzy działań. Efektem ma być dostarczenie kompleksowej oferty wycieczek, tras turystycznych oraz całych pakietów pobytowych, dostosowanych do potrzeb odbiorców. Aby zbudować bazę hoteli, restauracji i innych atrakcji godnych polecenia, marka Karkonosze planuje wprowadzić system certyfikatów dla podmiotów turystycznych z powiatu jeleniogórskiego. Certyfikat przyznawany będzie obiektom ciekawym i dobrym jakościowo oraz produktom związanym z regionem.

Niezwykle istotne jest dla nas przygotowanie szerokiej oferty turystycznej, przy współpracy i na bazie opinii odwiedzających. Chcemy budować markę przy współudziale turystów i mieszkańców tego regionu. Zdecydowaliśmy się określić projekt hasłem „Mam w sobie ducha gór”, aby w ten sposób nawiązać do symbolu Karkonoszy – Liczyrzepy, zwanego inaczej Duchem Gór. Cechy przypisywane Liczyrzepie to duma, odwaga i troska o innych. To najważniejsze wartości marki, które chcemy komunikować na zewnątrz i na tej podstawie budować wizerunek – powiedział Jacek Włodyga, Starosta Powiatu Jeleniogórskiego.

W przeciwieństwie do większości strategii tworzonych przez regiony, marka Karkonosze powstaje na podstawie koncepcji smart budget. Działania planowane są w ten sposób, aby przy możliwie niskich kosztach dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców. Do promocji wykorzystane zostaną takie kanały komunikacji, jak media relations, social media oraz wydarzenia – konkursy, konferencje prasowe, warsztaty czy study tours dla blogerów i dziennikarzy.

Oficjalna prezentacja marki Karkonosze odbędzie się podczas konferencji prasowej 24 października, na Międzynarodowych Targach Turystycznych Tour Salon w Poznaniu.