HRS: specjalne życzenia gości hotelowych

BagażowyWielu gości hotelowych chciałoby korzystać z dodatkowych usług, by pobyt w hotelu był jak najprzyjemniejszy. Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez portal hotelowy HRS, tylko mniej więcej co 10 osoba jest całkowicie zadowolona z usług standardowo oferowanych przez hotel. Z badania wynika również, że do najbardziej pożądanych usług specjalnych należą: późne wymeldowanie, śniadanie w pokoju hotelowym oraz bagażowy, który pomaga zanieść walizki do pokoju.

Blisko 2/3 (61,7 proc.) badanych chciałoby móc bez pośpiechu się spakować i wymeldować później niż jest to zwykle przyjęte. Co ciekawe, to młodsze osoby deklarują, że potrzebują na to więcej czasu niż osoby starsze. 67 proc. badanych w wieku poniżej 29 lat chciałoby mieć możliwość późnego wymeldowania, natomiast odsetek osób w wieku powyżej 50 lat, które wymieniły tę usługę, wynosi 53 proc.

Drugim specjalnym życzeniem najczęściej wymienianym jest możliwość zjedzenia śniadania w pokoju. Blisko 46 proc. osób dobrze czuje się we własnym pokoju i wolałoby jeść w nim śniadanie. Szczególnie ważne jest to dla kobiet i osób młodszych, z których ponad połowa wysoko ceni sobie prywatność podczas porannego posiłku. Ponad 56  proc. ankietowanych z grupy osób poniżej 29 lat stwierdziło, że woli śniadanie we własnym pokoju hotelowym. W przypadku respondentów w grupie wiekowej 30-49 lat, odsetek osób, które wolą takie rozwiązanie wynosi ponad 45 proc., zaś w grupie osób powyżej 50 lat – tylko około 35 proc.

Trzecim najbardziej popularnym życzeniem specjalnym jest usługa bagażowego. 44,8  proc. wszystkich badanych osób chciałoby, by pracownik hotelu zaniósł ich bagaż do pokoju. Życzenie takie wyraziło blisko 54 proc. kobiet i tylko 37 proc. mężczyzn.

Kobiety mają z reguły więcej życzeń specjalnych niż mężczyźni, szczególnie jeśli chodzi o wyposażenie pokoju hotelowego. Prawie co druga kobieta chciałaby, żeby w pokoju znajdowały się kwiaty. Przy czym o kwiatach wspominał mniej niż jeden na czterech mężczyzn. Około 37 proc. kobiet, w porównaniu do 9 proc. mężczyzn, wykazało duże zainteresowanie dodatkowymi kocami w pokoju. Nieco ponad 1/3 (37,2 proc.) respondentek stwierdziła, że prawdziwym dopełnieniem ich pobytu w hotelu byłyby ekskluzywne kosmetyki jak np. podkład czy produkty pielęgnacyjne. Dla porównania, potrzeby takie zgłasza mniej niż jeden na dziesięciu mężczyzn (9,4 proc.).

Jeden na dziesięciu mężczyzn oczekuje szczególnych atrakcji w hotel. Właśnie taka część ankietowanych mężczyzn chciałaby obejrzeć prywatny występ striptizerki. Tylko nieco ponad 1 proc. pytanych kobiet pociągał pomysł, by hotel oferował tego typu usługi.

Respondenci z grupy wiekowej poniżej 29 lat chcieliby dbać o kondycję fizyczną podczas pobytu w hotelu i prosili o sprzęt sportowy w pokoju, taki jak mata do jogi czy rower treningowy. Aspiracje sportowe zgłasza tylko 22 proc. respondentów w grupie wiekowej 30-49 lat i tylko ponad 12 proc. osób powyżej 50 lat.

W związku z tym, że osoby będące w podróży służbowej zwykle opuszczają hotel zanim rozpoczyna się wydawanie posiłków, chciałaby mieć możliwość zjedzenia wcześniejszego śniadania. Życzenie takie wyraziło 38 proc. osób podróżujących służbowo, w porównaniu do tylko 16 proc. turystów. Osoby, które często wyjeżdżają w celach zawodowych, znacznie bardziej niż urlopowicze, cenią sobie możliwość skorzystania z zapasowego ubrania, w przypadku gdyby zapomnieli koszuli lub marynarki. Życzenie, by hotel oferował taką usługę, miało 18 proc. osób podróżujących w celach biznesowych w porównaniu do 10 proc. wczasowiczów.

Hotele mogą zdobyć przychylność wielu gości udostępniając im dodatkowe poduszki, bezprzewodowy internet oraz późniejsze śniadanie dla śpiochów. Chociaż nieskazitelnie higieniczne warunki powinny być cechą wszystkich obiektów, niektóre z pytanych osób wymieniały właśnie czystość jako ich specjalne życzenie.

Badanie zostało przeprowadzone pod koniec września 2011 r. na zlecenie HRS przez instytut badań rynkowych eResult wśród 600 osób stanowiących reprezentatywną próbę użytkowników internetu w Niemczech zgodnie z AGOF (Arbeitsgemeinschaft Online Forschung – niemiecka organizacja badań internetowych) na temat specjalnych usług, jakie respondenci chcieliby znaleźć w ofercie hoteli.