Amadeus i SITA oferują pasażerom możliwość śledzenia bagażu w czasie rzeczywistym

Amadeus logoAmadeus, dostawca usług przetwarzania danych dla branży turystycznej, nawiązał współpracę z firmą SITA, specjalizującą się w dziedzinie komunikacji i rozwiązań informatycznych dla transportu lotniczego, aby umożliwić użytkownikom systemu Amadeus Altéa oferowanie pasażerom opcji śledzenia ich bagaży w czasie rzeczywistym oraz łatwe rozwiązywanie problemów z zagubionym bagażem, przy obniżeniu związanych z tym kosztów.

Rozwiązanie Altéa Baggage Tracking powstało przez integrację technologii przekazywania informacji o bagażu stworzonej przez SITA z funkcjami rozwiązania Amadeus Altéa Departure Control do obsługi pasażerów i bagażu. SITA BagMessage to usługa, wykorzystywana przez ponad 500 linii lotniczych i niemal 200 portów lotniczych, która jest źródłem informacji o położeniu przewożonego bagażu. Efektem współpracy jest jednolite, zintegrowane środowisko, umożliwiające liniom lotniczym udostępnianie pasażerom za pośrednictwem wielu kanałów aktualnych informacji o miejscu znajdowania się ich bagaży.

Porty lotnicze są pierwszym i ostatnim punktem podróży pasażerów. Aby przebiegała ona bez zakłóceń, linie lotnicze muszą przezwyciężyć problem zaginionego bagażu, który wciąż nęka branżę i stanowi ogromną uciążliwość dla pasażerów. W istocie jest to obszar, w którym rozwiązania technologiczne mogą się okazać bardzo pomocne, dlatego wizja, którą Amadeus i SITA proponują portom lotniczym, wykorzystuje rozwiązania oparte na współpracy i współdzieleniu danych przez wszystkie zainteresowane podmioty, takie jak linie lotnicze, porty lotnicze i firmy realizujące obsługę naziemną. Nasza współpraca z firmą SITA pokazuje, że zaawansowane rozwiązania technologiczne mogą w istotny sposób zwiększyć komfort podróżowania – powiedziała Julia Sattel, wiceprezes firmy Amadeus ds. informatyki dla linii lotniczych.

Wiele przedsiębiorstw w branży lotniczej podejmuje szereg wspólnych działań w celu ograniczenia liczby zagubionych bagaży. Współpraca z firmą Amadeus stanowi ilustrację realizowanej przez SITA wizji inteligentnego portu lotniczego, której jednym z priorytetów jest zwiększenie zadowolenia pasażerów. SITA BagMessage to najbardziej kompleksowe, globalne źródło informacji o bagażach. Wykorzystanie technologii SITA zapewni pasażerom dostęp do aktualnych informacji o losie ich bagaży – dodał Ilya Gutlin, wiceprezes SITA Airport Solutions

Pierwsza faza, realizowana w 54 portach lotniczych na całym świecie, obejmie integrację wchodzącego w skład Altéa DCS modułu Customer Management z lotniskowymi systemami obsługi bagażu, co umożliwić ma śledzenie bagażu od momentu odprawy przedlotowej przez cały okres trwania podróży. Druga faza obejmie integrację z modułem Flight Management systemu Altéa DCS, która zapewnić ma przekazywanie dokładnych informacji o bagażu w celu kontroli załadowania i salda bagaży.

We współpracy z operatorami portów lotniczych firmy Amadeus i SITA będą dołączać do SITA BagMessage kolejne lotniska na całym świecie, budując tym samym kompleksowe środowisko śledzenia bagażu w globalnym transporcie lotniczym.

Dzięki współdzieleniu informacji w obrębie portu lotniczego, rozwiązanie Altéa Baggage Tracking ma pozwolić liniom lotniczym nie tylko zwiększyć komfort podróżowania, ale przynieść również oszczędności. Według opublikowanego przez SITA raportu (SITA 7th Annual Baggage Report), pomimo tego, że w ciągu minionych czterech lat ilość zagubionego bagażu znacznie się zmniejszyła, w roku 2010 odnotowano 29,4 mln przypadków niedostarczenia bagaży na czas na lotnisko docelowe, co kosztowało linie lotnicze 2,94 mld dolarów. Międzynarodowe zrzeszenie transportu lotniczego IATA wyznaczyło na rok 2012 cel w postaci 1,2 mld dolarów oszczędności w efekcie wdrożenia samoobsługowego znakowania bagażu oraz rozwoju rozwiązań do śledzenia bagażu, takich jak Altéa Baggage Tracking.

Opublikowany niedawno przez firmę Amadeus raport Navigating the Airport of Tomorrow zawiera wyniki badań przeprowadzonych przez firmę JD Power, według których ponad 34 proc. pasażerów doświadczyło problemów z bagażami podczas swojego ostatniego lotu, a 37 proc. ankietowanych podróżnych deklaruje, że chciałoby uzyskiwać aktualne informacje o swych bagażach za pomocą telefonów komórkowych.