Funclub: opcja wcześniej-taniej przynosi wzrosty

Rozpoczęta w październiku ubiegłego roku sprzedaż letnich wycieczek już teraz przyniosła nieporównywalnie większe przychody ze sprzedaży niż w analogicznym okresie w 2009 roku, poinformowało biuro podróży Funclub.

Porównując przychody ze sprzedaży od października roku poprzedniego do dnia 22 lutego br., z analogicznymi okresami z trzech ostatnich lat, zauważalna jest wyraźna tendencja wzrostowa. O ile wzrost w 2009 r. w stosunku do roku 2008 wynosił 31,5 proc., o tyle w 2010 roku, w stosunku do roku ubiegłego, to już ponad 87 proc. Warto również zauważyć, że wzrost sprzedaży był w 2010 r. niższy od wzrostu przychodów ze sprzedaży i wynosił ponad 76 proc., natomiast w 2009 r. przyrost ze sprzedaży wynosił prawie 41 proc.

Jak przekonuje prezes zarządu Funclub, Piotr Sućko, statystyki pokazują, że odsetek klientów rezerwujących wczasy w opcji first minute z roku na rok wzrasta. Już ponad 40 proc. klientów planuje wakacje z Funclub z dużym wyprzedzeniem, a największy szczyt odnotowywany jest w okresie zimowym, czyli od grudnia do marca. Pokazuje to, że nadal głównym kryterium wyboru wczasów w Polsce jest cena.

W opcji wcześniej-taniej Funclub oferował swoim klientom upust cenowy sięgający nawet 40 proc. i dodatkowo gwarancję niezmienności ceny. Rosnące zainteresowanie wczasami first minute wśród Polaków spowodowane jest przekonaniem, że wybrane i ulubione wycieczki sprzedają się szybciej i aby okazja nie przeszła nam koło nosa, należy odpowiednio wcześniej dokonać rezerwacji. Wszystko wskazuje na to, że do końca marca sprzedamy prawie połowę wszystkich letnich ofert, co jest najlepszym dowodem, że polscy turyści bardzo polubili wakacyjne zakupy w zimie – dodaje Piotr Sućko.