Turix blog: Hasła promujące polskie miasta i regiony

Od pewnego czasu odławiam hasła i logo promujące polskie miasta lub regiony. Nie jestem kształcony w dziedzinie public relations, ale wydaję się, że takie hasło powinno spełniać kilka kryteriów. Na pewno winno kojarzyć się w sposób bezpośredni z reklamowanym produktem (tj. regionem), łatwo zapadać w pamięć, może być dowcipne.

Co jakiś czas słychać o próbach (mniej bądź bardziej udolnych) promocji naszego kraju lub jego części zagranicą. Jeżdżąc tu i tam oglądam bilboardy regionów naszych ojczystych, na których wypisano owe hasła, mające napędzać rzesze turystów doń.

Oto kilka próbek do oceny czytelników, bez dodatkowego komentarza. Swoją drogą należałoby zrobić wśród internautów ranking najlepszych i najgorszych haseł – to byłby dobry materiał do przemyślenia dla turystycznych copyrighterów.

  • To wiedzieli już za Mieszka, że się w Polsce dobrze mieszka (I miejsce w konkursie na młodzieżowe hasło dla Polski)
  • Authentic Great Poland (Autentycznie Wielka Polska) – Poznań i Wielkopolska
  • Don’t Give Up (Nie poddawaj się) – Kielce
  • Śląskie. Pozytywna Energia (woj. śląskie)
  • Wschodzący Białystok
  • Mazowsze – Serce Polski (woj. mazowieckie)
  • Zakochaj się w Warszawie
  • Świętokrzyskie czaruje. Poleć na weekend (woj. świętokrzyskie)
  • Kraków Go (hasło promujące udział miasta w Euro 2012)
  • To je vyborne! Das ist super! Dolny Śląsk!
  • Gotyk na Dotyk (Toruń)

Zbieram dalej, może ktoś zna inne?

Autorem wpisu jest Robert Szewczyk. Więcej na blogu turystycznym Turix.pl.